Acasa Administrație Deplorabilul drum Ilva Mică – Măgura Ilvei va fi modernizat până în iarnă, dă asigurări președintele CJ Emil Radu Moldovan

Deplorabilul drum Ilva Mică – Măgura Ilvei va fi modernizat până în iarnă, dă asigurări președintele CJ Emil Radu Moldovan

Publicat de Radu SÎRBU

Prezent astăzi pe Valea Ilvelor, preşedintele Consilioului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a anunţat că până la finalul anului va fi turnat un strat de asfalt pe tronsonul aferent Lotului 4 din DJ 172 D, Ilva Mică-Măgura Ilvei.

”Mă bucur că în urma rezilierii amiabile a contractului între Consiliul Judeţean şi constructorul care avea contractul pe Lotul 4, în urma actualizării proiectului şi a necesităţilor, în urma derulării procedurii de achiziţie publică, avem acelaşi constructor şi pe Lotul 4 (n.n.- MIS GRUP), care înţeleg că în această săptămână va depune proiectul la Consiliul Judeţean, iar colegii mei se vor ocupa de documentele necesare pentru eliberarea autorizării de construcţie şi pentru a da ordinul de începere să lucrăm şi pe Lotul 4. Am adresat rugămintea constructorului, sper ca şi timpul să ţină cu noi, să se mobilizeze, să facă toate eforturile necesare şi sper ca bunul Dumnezeu să ne ajute ca până intrăm în iarnă să avem măcar stratul de binder turnat, pentru că avem un tronson de drum foarte rău, transportul a foarte multor materiale din această zonă este intens şi circulaţia se desfăşoară cu greutate pe acel drum care, în momentul de faţă, este spre impracticabil, din păcate. Sper ca în timp util să putem să avem şi acolo o situaţie în care să putem circula civilizat”, a declarat Radu Moldovan.

La o trecere în revistă a stadiului lucrărilor pe toate loturile de drumuri județene ce formează Poarta Transilvaniei, președintele Emil Radu Moldovan a menţionat că Lotul 1, tronsonul 1, mai exact Mureşenii Bârgăului –Colibiţa, a fost finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, Lotul 2 de la Drumul Blajului – intersecţie cu Colibiţa, până în Miţa, aproximativ 6,7 km, este în momentul de faţă în lucru. „La Tronsonul 2 din Lotul 1, acolo avem probleme foarte-foarte mari cu stabilitatea terenului, colegii mei au fost nevoiţi să găsească soluţii tehnice viabile. Anumite tronsoane au fost scoase din contract, acolo trebuiau construite viaducte, pentru că nu se putea construi pe terenul care era. Acele tronsoane au fost rescoase la licitaţie pentru construcţia viaductelor. Se lucrează intens pe tronsoanele rămase în lucru. Se încheie licitaţia pentru partea de viaducte şi vom da drumul şi la acele părţi care trebuie tratate special din tronsul 2, Lotul 1, mai exact Drumul Blajului – Miţa. Am terminat anul trecut Lotul 2, care pleca din Colibiţa – intersecţie cu Drumul Blajului, până în Prundu Bârgăului, intersecţie cu DN 17. Tot anul trecut am terminat Lotul 3, intersecţie DN 17 în Josenii Bârgăului, peste Strâmba, până la podul din Ilva Mică. Lotul 4 a fost cu probleme, din păcate doi ani de zile firma care a avut contractul a făcut un progres fizic foarte mic, de 4-5%. Mă bucur că am reuşit să reziliem în mod amiabil acest contract pentru că altfel, prin instanţă existau riscuri foarte mari să pierdem finanţarea pe acest lot. S-a derulat licitaţia, iar lucrarea a fost câştigată ca lider de asociere cu MIS Grup şi alte companii care sunt pe proiectare sau alte tipuri de lucrări care nu le ştiu. Am rugat constructorul, ţinând cont de cadastralul comunei Ilva Mică, unde era un dezastru tot drumul, am rupt Lotul 4 în două tronsoane, 3 km intersecţie cu DN 17, de la podul din Ilva Mică până la ieşirea de pe cadastralul comunei Ilva Mică deja este turnat un strat de asfalt şi constructorul a făcut efortul necesar să lucreze şi cred că acolo se va termina cu mult mai repede lucrarea”, a spus Emil Radu Moldovan.

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a ținut să mai sublinieze că în momentul de faţă, din reţeaua de 698 km de drumuri judeţene care sunt pe teritoriul judeţului Bistriţa-Năsăud, sunt finanţări pentru modernizarea a aproximativ 600 de km. „Aproximativ 200 de km sunt în lucru în diferite stadii de execuţie, altele în licitaţie, altele în perioada contestaţiilor, altele în proiectare, dar undeva pe finalul anului viitor, dacă toate lucrurile se derulează în mod normal, aproximativ 600 km vor fi drumuri modernizate, ne rămân aproximativ 98-100 de km pentru care va trebui să găsim soluţii. Lucrurile arată optimist pentru că de anul viitor începe un nou exerciţiu financiar 2020-2027, care de fapt începe în 2021. Avem sumele alocate pe Programul Operaţional Regional pentru drumuri judeţene şi sunt convins că vom găsi soluţii şi pentru restul de km pentru a putea fi modernizată întreaga reţea de drumuri judeţene”, a punctat preşedintele Emil Radu Moldovan.

Related Articles

Leave a Comment