Criza gazului, alimentată de războiul din Ucraina, continuă să se adâncească și să lovească în beneficiarii acestui serviciu din România, printre aceștia numărându-se cei din județele Bistrița-Năsăud și Cluj.
Concret, în acest sfârșit de săptămână, CPL Concordia – firma italiană care furnizează în aceste două județe, și-a notificat în scris clienții că au la dispoziție 21 de zile pentru a-și schimba furnizorul, întrucât a decis să se retragă de piața de furnizare a gazelor naturale, motivul principal fiind legat de majorările de pe piața angro. Vizate în BN sunt orașul Năsăud și comunei Uriu, cele două localități în care operează CPL Concordia.
„Subliniem faptul că, în calitate de titular al licenței de furnizare, societatea noastră nu are la îndemână pârghii care să diminueze impactul evoluției prețurilor pe piața angro de gaze naturale. Din considerentele expuse anterior, vă informăm că societatea noastră intenționează să renunțe la activitatea de furnizare, ca atare, este necesar ca în cel mai scurt timp să încheiați un contract de furnizare gaze naturale cu alt furnizor. Vă amintim faptul că toți clienții finali de gaze naturale au dreptul să își schimbe furnizorul, cu respectarea condițiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării. Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul pe care îl alegeți”, au transmis reprezentanții Concordia CPL în notificarea care a însoțit ultima factură la gaz.
Concordia CPL se va ocupa în continuare de mentenanța țevilor de gaz, dar nu gazul va fi furnizat de altcineva. Conform unor date publice, în luna ianuarie Concordia a avut un profit de șase milioane de euro din revânzarea gazului.


2 Comentarii
După ce ani la rând au fost cei mai scumpi din oraș, perioadă în care legea nu permitea schimbarea furnizorului, când prețul era cel mai mare din țară ei având monopol, acum că năsăudenii se mută la alte firme, își iau jucăriile și pleacă. Mai bine pleacă decât să nu își mai bată joc de oameni cum au făcut de la înființare (sub aspectul prețului). Eu de câțiva ani am plecat de la ei, după ce în prima luna când legea mi-a permis, am mers la ei să negociez un preț mai mic, unde am fost tratat cu dispreț. Desigur că în toți anii de când am plecat de la ei, mi-a fost mult mai bine din punct de vedere al prețului facturii. Le doresc succes.
Cine a spus că termenul este de 21 de zile?
În momentul în care vrei să alegi alt furnizor trebuie să comunici decizia actualului furnizor în 21 de zile.